Naqqoshlik amaliy sanʼatning eng ko‘p tarqalgan turlaridan. Insondan kuchli sabrni, matonatni, eʼtiborni talab qiladi. Bu sanʼat turi faqat go‘zal va mayda bezaklar bilan tomoshabinlarni o‘ziga jalb qilib qolmay, balki tarkibidagi elementlar orqali ham maʼlum bir maʼnolarni anglatadi. Qadimda ham xattotlar yozuvlarga go‘zal ko‘rinish berish uchun ularni turli naqsh bezaklari holatiga keltirgan.
Guliruh Normaxmatova ushbu qadimiy sanʼat bilan shug‘ullanayotgan yoshlardan biri. U Kamoliddin Behzod nomidagi Milliy rassomlik va dizayn institutining amaliy sanʼat asarlarini taʼmirlash yo‘nalishida o‘z sohasining sirlarini o‘rganmoqda.
Kuni kecha Toshkent Fotosuratlar uyida Guliruhning “Qadriyatlar beshigida ulg‘aygan bolangman, Vatan!” nomli shaxsiy ko‘rgazmasi ish boshladi. Ko‘rgazmaga “Chamanzor”, “Devoriy naqsh”, “Cheksizlik”, “Saxovatli yoz”, “Hosildorlik”, “5 farz”, “Naqsh kompozitsiyasi”, “Nastarin bilan natyurmort”, “Kapalaklar dunyosi”, “Qushlar raqsi”, “Qo‘ltiqtumor” nomli bir qancha ijodiy ishlar taqdim etildi.
Uning “Chamanzor” nomli ijodiy ishi eʼtiborimizni tortdi. Asarda naqsh elementlari, asosan, tabiatdan olingan, gullar, novdalar, qushlar, turli shakldagi barglar. Guliruh asarida tabiatning qanchalik go‘zalligini, undagi gullarning rang-barangligini, bu go‘zallikka qushlar ham maftun bo‘lishini ko‘rsatib berishga harakat qilgan. Bundan tashqari, turli geometrik shakllardan foydalanishi asarga yanada jilo bag‘ishlaydi. Ijodkorning aytishicha, bu asar taxminan ikki oyda yaratilgan.
Guliruh 19 yoshda, ammo sohasi ortidan erishgan yutuqlari ko‘pchilik uchun havas. U O‘zbekiston Badiiy Akademiyasi, Italiya elchixonasi va yana bir qancha muassasalar tomonidan tashkil etilgan sanʼat haftaligi va tanlovlarda faxrli o‘rinlarni qo‘lga kiritgan.
Ustozi Javlon Akkulov uning ijodi haqida shunday deydi:
– Rassomdan eng birinchi talab qilinadigan narsa rang tanlash qobiliyati. Guliruh ham asarlarini chizib bo‘lgach, avvalo, umumiy rangini o‘ylab, aniqlab olib, keyin sekinlik bilan ishlov beradi. Ijodda har bir rangni qo‘yganingizda undan keyin qanday rang kerak ekanini bo‘yoqning o‘zi “aytadi”. Barcha ranglar o‘zaro mutanosib bo‘lmog‘i darkor. Guliruhning asarlarida ham ranglar o‘zining ortidan boshqasini ergashtirib keladi. U ko‘proq ochiq ranglardan foydalangan.
Guliruhdan sanʼatdagi xulosalari va ijodkorlar duch keladigan muammolar haqida so‘raganimizda yoshlar o‘rtasida milliy qadriyatlarimizga nisbatan eʼtibor, muhabbat kamayib borayotgani, amaliy sanʼat turlariga qaratilgan targ‘ibotlarni yanada kuchaytirish lozimligini, yoshlarni sanʼatga qiziqtirish, bo‘sh vaqtini unumli o‘tkazishi uchun turli hunarmandchilik o‘quv markazlarini tashkil etish lozimligini ta’kidladi.